Kami keluar dari simpang taman tu terus menghala ke tol air hitam. Sampai dekat simpang trafik light tu ada sebuah lori terbalik dekat atas jalan. Mungkin laju lah tu nak keluar simpang terus terbabas. Nak masuk tol air hitam tu ada seorang pekerja tol berdiri kat tepi jalan. Kerjanya bertanyakan arah kita nak pergi. Kalau nak pergi arah KL ok tapi kalau ke arah JB tak boleh sebab dekat Machap jalan ditutup ada kemalangan. Apalah orang tu, tak penat ke dia nak bercakap untuk semua kereta yang nak masuk ke tol tu. Apalah salahnya digantungkan satu kertas tulis je dekat situ jalan menuju ke Machap ditutup untuk sementara waktu. Tak lah penat bercakap.
Lepas tu kami meneruskan perjalanan dan singgah sekejap dekat Hentian Seremban, biasa lah kalau jalan dengan budak2kan.
Untuk makan2 atas keta elak ngantuk. Tapi ngantuk jugak... Sedap lah kacang ni... nanti nak pergi beli lagi lah. Ayah suka makan kacang ni. Yang ni tak keras, ingat masa raya ari tu beli untuk ayah kerasnya bukan main lagi.
Lepas tu kami boleh keluar tol Nilai plak. Patah balik masuk semula menghala ke Putrajaya. Saje je pusing-pusing. Lepas tu singgah kejap Hentian Dengkil, Adeeb berak dan ingat nak makan tapi ramai sangat orangnya dan Adeeb lak dah mengamuk. Last2 beli roti nga air je makan dalam keta. Kat situ boleh plak jumpa dengan jiran satu taman. Sama gak nak ke Cameron Highland.
Kami teruskan perjalanan dan tak berenti2 lagi. Keta kat jalan banyak sangat. Semua hentian penuh. Cuaca lak tu hujan. Maka banyak jugak lah kemalangan yang berlaku. yang sempat aku ambik gambar aku ambil, yang tak sempat cuma nengok je lah. Kesiankan dekat dia orang semua. Alhamdulillah kami selamat pergi dan selamat pulang. Setiap gambar tu kemalangan di tempat yang berlainan. Ada satu tempat tu sampai 7 buah kereta yang terlibat.
Dan akhirnya kami sampai jugak lah kat sini. Lega lah sikit.
Banyak lagi nak cita tapi tunggu lah yek next entry. Jauh benor perjalanannya sampai 3 entry tentang perjalannya aje. Memang jauh pun... sampai kul 11 malam tau perjalan kami pada hari tu... kalau sampai tempat sini baru dalam kul 2 petang gitu..... hehehe.. tunggu je lah.
